torsdag 1 januari 2009

Gott Nytt år




Här kommer lite ny funderar så här i början av året.

Det har inte blivit så mycket av vare sig konkret byggande eller skrivande på bloggen under året som varit. Bygget kommer att inte komma igång på allvar igen förrän det blir vår. Under det kommande sommarlovet hoppas jag kunna bygga mycket. När taket har kommit upp och vi fått el till bygget kommer vi kunna arbeta mycket mer under den mörka hösten än vi gjorde i år. Det finns en planering som säger att vi ska vara klara till februari nästa år. I och med att vi fått tag på halmbalar ser jag inte något som kan stoppa oss längre. Men det återstår mycket detaljplanering och vi kommer finna nya utmaningar på vägen, så februari är långt ifrån säkert.

Med bloggen har det blivit problem eftersom jag förstört vår digitalkamera. Vilket har gjort att det är mycket knepigare att lägga in bilder på bloggen. Som tur är har vi tagit bilder under bygget men de har jag inte lagt ut på bloggen ännu. Det blir ett projekt för de närmaste månaderna. Annars tyckte jag det fungerade bra när jag skrev små korta inlägg och berättade vad som hände just då vilket jag gjorde i början av december, sedan blev det lite strul med mina studier och jag orkade inte uppdatera mera. Men nu tänker jag ta nya tag och när något händer så uppdatera direkt så man kan följa bygget live. Jag får dock förvarna om att de närmaste veckorna kommer det vara mycket lungt på bygget.

Så jag tror för framtiden kommer jag skriva många och korta inlägg. Sedan blir det ibland något längre skriverier där jag också har med bilder.

2 kommentarer:

Anne-Britt sa...

Hej!

Jag går just nu Bärkraftigt byggande i Stjärnsund och följer ditt bygge med stort intresse. Ska verkligen bli kul att se hur det formar sig. Jag har även skickat en länk till din blogg till Mats Rönnelid. Han tyckte det var kul med ett bygge som är igång.

Magnus sa...

Hej Anne-Britt

Kul att du går kursen i Stjärnsund. Den är bra.

Jag har för tillfället fullt upp med mina studier och med att göra en ny hemsida till lerbyggeföreningen. Skriver kanske något kort om det i helgen. Men nu i Mars kommer hus bygget rulla på igen. Mest plannering för att sedan ta full fart igen när det blir varmare ute och när jag har sommarlov från min studier. Du är välkommen att hälsa på.

Ha det bra!

Magnus