måndag 9 juni 2008

Olyckor och problem

De senaste veckorna har inte varit så lyckade för husprojektet. Var i Skånes-Fagerhult i förra helgen och tappade min plånbok, det krävdes både tid och ansträngning att finna den. Dessutom körde svärfar på ett rådjur så det fanns ingen tillgång till bil. Så mycket av vad jag hade tänkt göra blev inte gjort. Igår fick vi också veta att bygglovet inte kunde fattas på delegation utan ska upp i byggnämnden. Det kommer ske på måndag och beredningen har tillstyrkt det, men jag känner mig osäker på hur en politisk nämnd kan tänkas resonera. Funderar på om vi ska försöka komplettera vår ansökan inför nämndens möte och vad som krävs om vi ska överklaga ett negativt beslutet. Eller tänk om någon annan överklagar. Då kan det ta flera år att få bygglov :-(

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Heja på, tappa inte sugen, efter motgång kommer medgång!! (Till exempel så kommer Sverige att slå eller spela lika med Ryssland på onsdag, annars blir jag sur som ättika!)

Magnus sa...

Ja, det får vi verkligen hoppas.